«بسم الله الرحمن الرحیم»


وَ نُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِینَ‌

« و خواستیم بر کسانى که در آن سرزمین فرو دست شده بودند منّت نهیم و آنان را پیشوایان [ مردم ] گردانیم ، و ایشان را وارث [ زمین ] کنیم.»

سوره مبارکه قصص، آیه 5

پس از رحلت امام امّت، خمینی کبیر (ره) در دولت سازندگی و در دوره ی پس از آن دولت دوم خرداد، شعارهای امام امت یک به یک دچار تغییر در بار ارزشی و مفهومی شده، و با عبارت های شیطان پسند جایگزین شدند.

مفهوم امام امت تبدیل به مقام معظم رهبری...

امت مسلمان تبدیل به جامعه مدنی...

 استکبار جهانی تبدیل به ابر قدرت...

مستضعفین تبدیل به قشر آسیب پذیر...

و مستکبرین تبدیل به مستضعفین شد...

پشت هر عبارت و مفهومی که امام خمینی (ره) در بیانات و شعارهای خود مطرح میکردند، بار ارزشی و مفهومی بسیار عمیقی وجود دارد که همه سرچشمه در وحی الهی و کلام الله مجید دارند. شیطان با سیاست های نرم، چنان در طول زمان به جایگزینی این عبارات و تهی کردن آن از اصل این مفاهیم اقدام کرده است، که برخی هامان اصلا متوجه این حرکت نرم شیطان نشدیم.

از آن جایی که اولین کسی که در مقام استکباری در مقابل خداوند متعال قرار گرفت خود شیطان است، مسلما دوست ندارد که صفت مستکبر به دوستانش اطلاق شود و تمام تلاش خود را در جهت حذف این نام از دوستان خود می کند. در نتیجه در گذر زمان صفت استکبار جهانی از آمریکای شیطان صفت برداشته و ابر قدرت جهانی جایگزین آن می گردد.

همچنین شیطان علاقه ای به بسط مفاهیم وحیانی و قرآنی در جامعه ندارد. به همین دلیل در اقدامی حیله گرانه از طریق شیاطین انسی مبادرت به حذف مفاهیم امام، امّت، ملت، مستضعفین (که همه واژه های قرآنی با بار مفهومی عمیق خود هستند) می کند و آن را به مفاهیمی که خود می پسندد، تبدیل می کند.

ادامه دارد...